Florie 2026 - Nový svět
Děj hry vás zavede do florijské kolonie "Porto Verde" v Novém světě, založené v zátoce na pobřeží. Kolonie se během posledních více jak dvaceti let rozrostla v poměrně prosperující přístavní město, které se dál rozvíjí a hledá svou vlastní tvář. Bezpečí zajišťuje přítomnost několika setnin florijské legie – ta je podřízena pouze floriským správcům (organizátorům), nikoliv místním. Jejím úkolem je chránit řád a odstrašovat nepřátele, nikoliv vměšovat se do vnitřních sporů obyvatel.
Okolní svět je rozsáhlý a většinou neprobádaný. Hluboké lesy, které se táhnou od pobřeží daleko do vnitrozemí, jsou těžko zmapovatelné a tvoří přirozené prostředí domorodých kmenů. Jejich vztah s kolonisty je křehký – zatím převládá spíše obchod a diplomatická opatrnost než nepřátelství. Florijští správci proto zakázali vysílat na jejich území vojenské výpravy, aby neohrozili křehkou rovnováhu. Naopak se podporuje obchodování, zejména se vzácnými surovinami, které se vyváží zpět do starého světa.
Do kolonie proudí lidé, kteří ve "staré zemi" nedostali prostor zazářit. Mladší synové a dcery šlechtických rodů – baroni, kteří si zde mohou budovat své panství a povýšit své postavení. Církevní hodnostáři pěti náboženství, kteří přicházejí upevnit vliv svých řádů a šířit víru. Cechy – válečníci, léčitelé, umělci, řemeslníci a další, kteří hledají obživu, moc či inspiraci. Každý z nich začíná na skromnější úrovni, ale ve městě má šanci růst, získávat další stoupence a vybudovat si respekt. Každý cech, rod i církev mají sídlo v jedné z pěti čtvrtí, které jsou spolu s domy obyvatel rozprostřené podél zátoky a tvoří současnou podobu města.
Správci kolonie se rozhodli, že přišel čas, aby místní převzali část moci do svých rukou. Proto vzniká Konkláve – volební shromáždění, do kterého se každý (herní) den volí noví zástupci z řad šlechticů, duchovenstva i cechů. Tito volitelé budou mít za úkol rozhodnout o směřování města. Na konci hry z jejich středu vzejdou tři triumviři (jeden za šlechtu, jeden za církve a jeden za cechy). Jejich prvním rozhodnutím bude, která čtvrť města (se všemi domy a sídly) uvolní místo novým skvělým dokům, které město s ohledem na svůj růst potřebuje. Toto rozhodnutí zásadně ovlivní podobu města a život jeho obyvatel.
Ve hře tedy půjde nejen o moc a politiku, ale i o obchod, náboženství, prestiž, umění, vědu či vojenskou sílu. Hráči budou moci objevovat i neprobádané hvozdy a neznámé oblasti kolem města, kde žijí domorodé kmeny, nachází se zde vzácné suroviny, artefakty i tajemná místa, která mohou ovlivnit jejich osudy. Každý hráč si může vybrat svou cestu: usilovat o vliv a stát se členem Konkláve, rozvíjet svůj cech, šířit víru, pátrat po skrytých tajemstvích města, či se vnořit do spletitých intrik.